kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska

Rękodzieła - Pojazdy Fikcyjne

krystian_draco - 2013-05-28, 20:02
Temat postu: Pojazdy Fikcyjne
Mam nadzieję, że Tramwajarz mnie nie zabije za ten temat :-)

Możemy tu umieszczac swoje rysunki pojazdów fikcyjnych ;-)

Może ja zacznę. Nad tym EZTem pracowałem trzy dni a i tak nie wszystko jest mojego autorstwa ;-)

:arrow: http://postimg.org/image/luhocsntr/full/


Uważam go za mój najlepszy rysunek ;-)

PS Zapraszam również do przejrzenia moich rysunków tutaj: http://wb.jun.pl/viewforum.php?f=77
I niektórych tutaj: http://mnewrowo.feen.pl/v...8134b5319884285


Co o nich myślicie?

Tramwajarz - 2013-05-28, 20:10

Co do tego EZT to jestem pełen podziwu, musiałeś dużo pracy włożyć w ten pojazd. Bardzo mi się podoba. Brawo ;-)
krystian_draco - 2013-05-28, 20:15

Dzięki ;-) Jako ciekawostke dodam, że przymierzałem chyba z 2o różnych reflektorów, w różne miejsca, dopóki mi się nie spodobało :P
Kuba - 2013-05-29, 15:46

Piękny pojazd ;-) . Gdyby NTC miało za zadanie rozwój kolei, to z pewnością bym go kupił. Jednakże widzę jedną usterkę: za mało drzwi :mrgreen: , ale jak rozumiem to można skorygować do potrzeb klienta.
Tramwajarz - 2013-05-29, 15:49

Jakby się dało zamontować trzy pary drzwi na wagon, usunąć toalety i zamontować siedzenia miejskie, to bym kupił kilka sztuk do Drwinowskiej Kolei Dojazdowej zwanej popularnie metrem, chodź nim nie jest ;-)
krystian_draco - 2013-05-29, 15:53

I dziekuje za opinie kolegom :-)

Oczywiście, że da rade. Zgłoś sie do ZPPC w Bydgoszczy ;-)

krystian_draco - 2013-05-29, 16:17

To jak? Zamówisz?
I tak się teraz nudzę. Nie mam nic do roboty, to zacząłem sam sb zamówienia wymyślać :P

Tramwajarz - 2013-05-29, 19:02

A mógłbym tutaj, czy muszę tam?
krystian_draco - 2013-05-29, 19:12

W sumie to bez różnicy :P

Specyfikacje poproszę, tzn. ilość członów, prędkość max. (12o, 14o, 16o, lub 200 km/h), czy chcesz klime, rodzaj foteli, system informacji pasażerskiej itp.

Tramwajarz - 2013-05-29, 19:22

3 człony, prędkość maksymalna 120km/h, i najlepiej by było gdyby pojazd szybko i dynamicznie ruszał i hamował. Chcę klimę, fotele miejskie, system nagłośnienia pojazdu. I czy dałoby się aby podłoga była na jednym poziomie? Może być wyżej, bo perony na trasie DKDki są dosyć wysokie ;-)

A, i my mamy system zasilania 600V (tak jak tramwaje).

krystian_draco - 2013-05-29, 19:44

Niestety, nie da rasy zrobić nic z podłogą. Zawsze będzie na silnikach te dwa stopnie wyżej. Ile sztuk? Rozumiem, że malowanie stndardowe? Z silnikiem, to spoko. Pojazd jest bardzo dynamiczny. Nie ma sie co martwić (przynajmniej z hamowaniem, z silnikiem nie jestem pewien, czy rozpędzi ten pojazd dynamicznie, ale nie powinno byc problemów). Okomputerować ci go? monnitoring chcesz? I słyszałem, że lubisz pełne pantografy :-) Jakie dać?

PS. niedawno czytałem o tzw. Module Mocy. W nastepnych generacjach pojazdu planuje to zastosować, a tak BTW w planach mam pojazd piętrowy na bazie tego wozu. Tam raczej wielkich podwyższeń poziomu podłogi nie będzie, bo silnik będzie pod schodami, ale to już szczegóły :-)

Tramwajarz - 2013-05-29, 20:18

Skoro maja być schody wewnątrz wagonu to chyba się rozmyślę. To się po prostu źle sprzedaje wyborcom. Oni nie powiedzą pojazd niskowejściowy tylko pojazd ze schodami. :-P
krystian_draco - 2013-05-29, 20:20

Ale wszystkie pojazdy tak mają (przynajmniej większość z tych co widziałem na zdjęciach i w realu). Jedyne wyjście z sytuacji, to dostosowanie do wysokich peronów (w ED80 niemozliwe), albo moduł mocy, co z kolei z estetyką nie będzie współgrało.
Tramwajarz - 2013-05-29, 20:21

To jest raczej coś w rodzaju metra (zresztą zostało nazwane metrem do celów marketingowych), więc ma wysokie peron i powinno mieć wszystkie bebechy pod podłogą. Ale skoro się nie da to nie nalegam.
krystian_draco - 2013-05-29, 20:27

Zalecam czekać na następną wersję (zaraz po narysowaniu piętrusa się za to wezme) która będzie bardziej elastyczną odmianą.
Jak sama nazwa mówi (ED80) wóz nadaje się bardziej na dalsze trasy, zresztą tak samo jak ELF.

I tak dalej nalegam na zakup tej wersji :-P Może się przydać jako dalekobieżna, albo regionalna. Mogę dodać pierwszą klasę :-) No weź pan :-D

krystian_draco - 2013-05-29, 21:50

Skończyłem wersję BETA.

Na razie jest brzydki, ale myślę, że mu przejdzie po paru poprawkach ;-)

Co myślicie?

Lubel - 2013-05-30, 17:24

Trochę do poprawy, mogę go po swojemu poprawić?
krystian_draco - 2013-05-30, 17:56

Mozesz.
Lubel - 2013-05-30, 17:58

Ktoś mile otwarty na sugestie widzę :-)
krystian_draco - 2013-05-30, 18:52

Tylko pokaż jak skończysz ;-)
Lubel - 2013-05-31, 19:33

Daj mi czas może?
krystian_draco - 2013-05-31, 20:31

Czy ja Cię poganiam?

Tylko powiedziałem, Żebyś pokazał wyniki jak skończysz...

No cóż.. Niektórzy ludzie nie potrafią rozszyfrować treści prostej prośby...

spokój koty nie drapać sie :mrgreen:
->adrianoo

Lubel - 2013-06-04, 08:55

Na razie z edycji rysunki nici bo czasu brak trzeba fizykę i chemię poprawić z zagrożenia.
Tramwajarz - 2013-06-13, 18:33

Jak już się chwalić nówkami to na całego :-P Pod koniec czerwca dojedzie 10 przegubów i 5 solówek oraz 5 elektrycznych autobusów Warsbus ;-)

krystian_draco - 2013-06-15, 10:37

Bardzo by mnie ucieszyl rysunek frontu :-)
Tramwajarz - 2013-06-15, 10:38

Dobra, postaram się zrobić do poniedziałku, ale zawsze jak robię fronty to się boje żeby po prostu nie wyszły słabo wobec rzutu bocznego ;-)
krystian_draco - 2013-06-15, 11:49

Dasz rade ;-) Trzymam kciuki i czekam z niecierpliwością :-)

A teraz znowu coś ode mnie:

Panie i Panowie!

Z przyjemnością ogłaszam, że firma ZPPC ukończyła pierwszy pojazd EZT, który jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w całej przestrzeni pasażerskiej! Został skonstruowany specjalnie dla kol. Tramwajarza. W pojeździe jedyne schody prowadzą do kabiny maszynisty, a wahania w wysokości podłogi, to nie więcej jak 6.5 cm! Zostało to osiągnięte, dzięki tzw. Modułowi mocy. To w nim znajdują się silniki. Jest możliwość zrobienia przejścia w MM, ale skutkuje to obniżeniem mocy o jakieś 150 KM, gdyż trzeba odebrać dodatkowy silnik.

Po za tym chciałbym ogłoscić, że rodzina tych EZT doczekała się nazwy handlowej, a mianowicie - "Flash". Do rodziny pojazdów wchodzą:

Flash I
Flash Double
Flash LF.

Pojazd dorównuje, a nawet przewyższa* klasą, bezawaryjnością i komfortem podróży pojazdy PESA ELF, NEWAG Impuls, oraz Stadler Flirt, przy czym cena nie wiele się od nich różni.

* - zaleznie od wyposażenia.




To co Tramwajarz, weźmiesz teraz? ;-)

Tramwajarz - 2013-06-15, 12:10

Ten moduł mocy dziwnie wygląda, no ale dobra. Na dobry początek zamówię 3 sztuki ;-)

Malowanie:
http://postimg.org/image/rb9ft73kz/full/

krystian_draco - 2013-06-15, 12:13

Jakieś dodatki? Klima? Ilośc członów? Wyświetlacze na zewnątrz, wewnątrz? monitory? Monitoring? Numery boczne? Fotele? Przejście w MM?

Tak, wiem. Trochę dziwnie wyglada, ale Wszystkie nowoczesne pojazdy, z niską podłogą tak mają. Przede wszystkim Stadlery.

Tramwajarz - 2013-06-15, 13:27

Klimatyzacja, 3 człony, wyświetlacze R&G wewnątrz. Fotele miejskie. Numery boczne sam sobie naniosę. Przejście w MM tak.
krystian_draco - 2013-06-15, 15:31

A mogę zmienić schemat i zamiast białego uzyć srebrnego? Mam bardzo fajny pomysł, już zacząłem i myslę, że efekt jest niesamowity. A po za tym prędkość max 12o, 14o, czy 16o km/h (180, 200 i 225 mozliwe tylko po zablokowaniu przejścia w MM) ?

EDIT

Pojazd gotowy. Zrobiłem malowanie tak, jak uznałem (powyżej). Teraz zostało mi tylko zmienić fotele. Jakie mają być? Takie z dermy, czy plasticzki z astromalu? A może coś "bardziej zachodniego" typu Kiel? WC?

A i oczywiście mogę zmienić sprzęg, by mogły jeździć w trakcji ukrotnionej z tymi twoimi wozami.

Tramwajarz - 2013-06-15, 16:17

Siedzonka dermowe, i sprzęg żeby pojazdy mogły jechac w składzie. WC w kolei dojazdowej nazwanej do celów reklamowych metrem? Po co?
krystian_draco - 2013-06-15, 18:50

Dobra. Sprzęgi zunifikowane z Kazimierzem, brak WC, czerwone "jelczowskie" Dermy, klima, gratisowe stojaki na rowery i rampa dla niepelnosprawnych. Chcesz rury do trzymania? W jakim kolorze?
Tramwajarz - 2013-06-15, 19:02

Rury w kolorze srebrnym, czyli de facto nie pomalowane :-P
krystian_draco - 2013-06-15, 19:04

Ok :-)

Jeszcze tą prędkość mi podaj.

krystian_draco - 2013-06-15, 19:16

Wychodzi 5 834 734.69 zł za sztukę, grosze obniżamy w dół
czyli 5 834 734 x3=17 504 202 zł, z rabatem 17 504 180 zł :-)

Na zdjęciu jest pokazane, że sprzęg jest zunifikowany z Kazimierzem. Prędkość max. wynosi 120 km/h



W każdej kabinie, w lewym schodku pod przednią szybą znajduje się Instrukcja obsługi pojazdu wraz z poradnikiem, a dodatkowo w członie A w tym samym schowku jest książeczka pokładowa, w której należy wpisywać wszystkie usterki, wypadki, wykolejenia modernizacje i naprawy główne itp. Na każdy pojazd gwarancja wynosząca 15 lat. Zapraszamy maszynistów na obowiązkowe i darmowe szkolenie obsługi pojazdów ;-)

Z czystej ciekawości proszę o podanie mi wykazu taboru spółki, oraz linie które spółka obsługuje.

Tramwajarz - 2013-06-15, 21:02

Właściwie organizatorem linii jest MZK Drwinowo, a Drwinowskie Koleje Państwowe obsługują te linie. Tyle że jak mówię linia tzw. metra jest zamknięta z dwóch stron, i nie ma możliwości liniowego przejazdu z tej linii na czynną linie kolejową.

Rozkład (średnio aktualny ale jednak): http://kpkdrwinowo.jun.pl/viewtopic.php?t=1504

krystian_draco - 2013-06-15, 22:00

Aha. Ok. A jak się podobają nowe pojazdy? Malowanie może być? wnętrze? Rurki? Na jakich liniach będą jeździć? I dalej nie zobaczyłem taboru tego "metra" a bardzo bym chciał :-)
Może piętrusa byś chciał?

Tramwajarz - 2013-06-15, 22:12

Skład mi się bardzo podoba, malowanie też. Te zasłonki w oknach trochę nie na miejscu, później się jakoś to przemontuje ;-) Tabor tzw. "metra" to nic specjalnego- ot kilka Kazimierzów, starszych nowszych, trochę 101N (EN94), sporo radzieckiej myśli technicznej (wagony serii 81). Ogólnie trochę zaniedbuję te rejony, będzie to trzeba nadrobić ;-)
krystian_draco - 2013-06-15, 22:16

Te zasłonki to tak gratisowo :P

Starsze, nowsze Kazimierze? To robileś inne wersje pociągów Kazimierza?

Dzięki za uznanie :-) Czekam na następne zamówienia (może nawet do innych miast, bo z tego co pamiętam w Górczynie są prawie same EW58 :-P )

Tramwajarz - 2013-06-15, 22:23

A tak, Górczyn po dokładnym i skrupulatnym remoncie torów też być może doczeka się kolei metropolitalnej z prawdziwego zdarzenia.
krystian_draco - 2013-06-15, 22:53

No to czekam na zamówionka :-)
Tramwajarz - 2013-06-16, 12:50

Panie i panowie, 20 nowych Kazimierzy dla Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Nacpolsku. Gratis są tzw. zabezpieczenia przeciwsłoneczne czyli gustowne firaneczki :-P

Tramwajarz - 2013-06-18, 18:06

Ostatnio, pod małą namową Krystiana przestałem zaniedbywać pojazdy szynowe :-P Przed państwem trzon taboru tramwajowego, klepany przez prawie 50 lat, istny król drwinowskich szlaków żelaznych (tych tramwajowych), czyli wagon noszący roboczą nazwę 76-610:

krystian_draco - 2013-06-18, 19:04

Łał... Jak na tramwajach się nie znam, to ten mi się podoba, pomimo kanciastej sylwetki. Ale ten pantograf coś mi tak nie pasuje...

A ja tymczasem stworzyłem nowy szynobus. Pojazd przechodzi wszystkie potrzebne testy i jak przejdzie je pomyślnie zostanie wystawiony na sprzedaż. Trochę przypomina Linka z PESy, chociaż wzorowałem się na zupełnie innym wozie... Moglibyście wymyśleć dla niego jakąś nazwę handlową?

Proszę was o opinię dot. wozu, jak i jego malowania, bo naprawdę się przy nim starałem.



I jak?

Tramwajarz - 2013-06-18, 19:08

Fajnie wyszedł ten pojazd, ale jak dla mnie to różnica między wysokim a niskim pokładem jest zbyt duża... I wydaje mnie się ze drzwi za szerokie.
krystian_draco - 2013-06-18, 19:22

Te różnice w wysokości zostaną skorygowane. W prototypie tak jest, bo dałem za duże silniki, a co do drzwi to nie wiem...

Chyba przerobie ten szynobus na lekką lokomotywe pasazerską, tylko co ja z tym zrobie potem?

Ale za nim zrobię cokolwiek, to trzeba to przetestować na szlaku. Tramwajarz, weżmiesz na testy ? Może wreszcie DKP spróbują uruchomić połączenie do Łabąd?

Tramwajarz - 2013-06-18, 19:24

W sumie mogę. Ile mogę testować ten pojazd?
krystian_draco - 2013-06-18, 19:28

Polskie prawo mówi, że aby przepuścić pojazd do produkcji seryjnej trzeba nim przejechać przynajmniej 500 km...

Myślę, że na dwa - cztery tygodnie.

krystian_draco - 2013-06-19, 17:37

I gdzie ten wózek kursuje?

PS. Jak zakończą się testy w DKP to ten egzemplarz zostanie przerobiony na lekką lokomotywe manewrową i jeśli nikt jej nie kupi to będzie stacjonowała na terenie fabryki.
A seryjnie produkowany model będzie wyglądał tak:

Tramwajarz - 2013-06-19, 17:38

Jest przecież komunikat że jeździ do Łabęd...
krystian_draco - 2013-06-19, 17:44

Ok, nie zauważyłem :P

Jeśli okaże się za mały, to spokojnie można go podłączyć do innego szynobusu, lub wagonu.

Gratisowo mogę wypożyczyć na ten miesiąc któryś z tych wozów (oprócz piętrusów, bo tory są w fatalnym stanie i nie wytrzymają)
http://postimg.org/image/px9pvkgvb/full/

Tramwajarz - 2013-06-20, 18:29

Co można wykombinować przy starych wagonach wysokopodłogowych i rozpaczliwym braku nowych tramwajów? Na pewno niskim kosztem można zrobić to:

adrianooo - 2013-06-20, 22:52

a jaki był koszt przebudowy Panie Kolego??? :mrgreen:
Tramwajarz - 2013-06-21, 06:22

Nie wiem, ja to w stodole robiłem. Płaciłem tylko robotnikom za montaż :-P
krystian_draco - 2013-06-21, 22:09

Jak sprawują się moje EZTy?
krystian_draco - 2013-07-01, 13:43

Dobra, to jeszczeraz :-P

Jak sprawuja sie moje EZTy?
Jak sprawuje sie moj szynobus?

Tramwajarz - 2013-07-01, 16:41

Jeżdżą.
Lubel - 2013-07-02, 12:37

Ale cię zgasił.
Tramwajarz - 2013-07-30, 20:58

Panie i panowie, przed wami najnowszy wyrób tramwajowy fabryki Drałowianina:
http://postimg.org/image/fz3s7eb4j/

Wiem, wygląda kiczowato ale chyba nadal lepiej niż sepsa. No i jak się podoba nowy wynalazek? ;-)

Lionsek - 2013-07-30, 21:21

Tramwajarz napisał/a:

No i jak się podoba nowy wynalazek? ;-)


No o królu kiczu już wspomniałeś, więc żeby zrobić coś równie kiczowatego byłoby trudno. Ale tak czy tak nawet fajny wynalazek.

Michał - 2013-07-31, 06:33

Bardzo fajny, tylko kilka moich uwag:
- za duży dach
- za mało widocznych siedzeń
- dziwny pantograf
Są to moje odczucia. A przy okazji wielki "+" za te rysunki budynków na nim, super pomysł.

Tramwajarz - 2013-07-31, 08:25

Cytat:
- za duży dach

A gdzie ty chcesz pomieścić całą aparaturę trakcyjną?

Cytat:
- za mało widocznych siedzeń

Są za słupkami :-P

Cytat:
- dziwny pantograf

Tak zwany pantograf kolejowy. Bardzo dobry.

Lionsek - 2013-07-31, 09:28

Michał napisał/a:

- dziwny pantograf


Panie, toć pan nie wiesz że Kazimierz stawia na recykling? bioro jakieś stare pantografy ze stopiątek, malują i jest GIT :-D

[żart]

Tramwajarz - 2013-07-31, 09:29

Nie trafiłeś, stopiątki mają inne pantografy :-P
Lionsek - 2013-07-31, 09:37

Ojtam, ojtam xP
Michał - 2013-07-31, 11:23

Lionsek, kilka kiji z parku poskładanych :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group