kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska

Kawiarnia - Najgorsze autobusy

Michał - 2013-06-17, 15:39
Temat postu: Najgorsze autobusy
W tym temacie podawajcie autobusy najgorsze wg was autobusy. Jak będzie 10 propozycji zrobię ankietę i zagłosujemy.

Moja propozycja:



Każdy może kilka razy dawać busy.

Tramwajarz - 2013-06-17, 16:38

1. Jelcz L090M :-P
2. Scania CN270UB
3. Solaris Alpino 8,6
4. Jelcz Libero
5. Autosan Solina
6. Jelcz M181M (ale mam do nań sentyment jednak...)
7. Mercedes Conecto G

Kris07 - 2013-06-17, 18:22

1.Scania CN270UB
2.Jelcz Libero (SanCity 9 już nie)
4.Jelcz M125M
5.Solbus SM1x
6.SU12 CNG (Silnik Iveco)->wiecznie się psuje
7.Mercedes Conecto
8.SORy
9.Jelcz M120M/4 Supero

Tramwajarz - 2013-06-17, 19:46

Cytat:
.Solbus SM1x

Cytat:
9.Jelcz M120M/4 Supero

Co masz do tych autobusów? Jeżdżę nimi codziennie i są świetne.

Kris07 - 2013-06-17, 19:52

Do Solbusa mam złe doświadczenia po testach w Rzeszowie
a co do Jelcza to Chodzi mi o Supero na CNG ,pod które nasze kochane Rzeszowskie MPK ustawiło przetarg bo MPK chciało kupić g....o za grosze
a ono się do niczego nie nadaje szczególnie te żółte rurki w środku psują wygląd

PS. Od kiedy w Warszawie są Supera ?

Tramwajarz - 2013-06-17, 20:16

W MZA jeździł 4, obecnie jeżdżą 3. Są to po prostu Jelcze 120MM/1 po gruntownym remoncie w Jelczu.

I ty oceniasz autobus po testerze o który właściwie nikt nie dba i który jeździ po wszystkich możliwych dziurach? Ja mam w Warszawie bardzo zadbane Solbusy SM12, i nie dość że że wygodne siedzenia to jeszcze zawsze klimatyzacja działa.

Kris07 - 2013-06-17, 20:22

Ok, do solbusów też mam coś patrząc na Stan wszystkich (żółtych) Sobusów w Rzeszowskim PKSie na które kierowcy bez przerwy narzekają

i mam nadzieje że Solbus nie wepcha się nam do Przetargu na przegubowce

Tramwajarz - 2013-06-17, 21:08

Nie! Lepiej żeby jeździło obce gówno kapitałowe z Turcji, a Polacy niech tracą prace...

Jak się dba to się ma! I tyla! Solbusy B9,5 w wersji miejskiej kierowcy wychwalają pod niebiosa. Że łatwa w naprawach, że dobrze się prowadzi. Tu cytat "jakby była większa to nawet lepsze to niż peerka". Mówimy o małych miastach.

Kris07 - 2013-06-17, 21:13

Kto tu mówi o Conecto czy Otocarze

w Rzeszowie mile widziane są tylko Citaro G ,SU18 oraz SanCity 18

Tramwajarz - 2013-06-18, 06:06

A w Warszawie Solbusy. Są to świetne autobusy, tanie w eksploatacji. Już nie mówiąc o egzemplarzach z LNG...
Michał - 2013-06-18, 06:39

Kris07, Tramwajarz, podajcie po 3,4 to będzie 10 i zrobię ankietę.
Tramwajarz - 2013-06-18, 07:33

1. Jelcz L090M :-P
2. Scania CN270UB
4. Jelcz Libero
5. Autosan Solina

Michał - 2013-06-18, 08:16

A pozycja nr 3? To moja :mrgreen:
Kris07 - 2013-06-18, 16:24

1.Scania CN270UB
2.Conecto
3.Jelcz M125M
4.Solbus SM1x

Tramwajarz napisał/a:
A w Warszawie Solbusy. Są to świetne autobusy, tanie w eksploatacji. Już nie mówiąc o egzemplarzach z LNG...


Jak by były świetne to by dopuścili je do przetargu w Rzeszowie (dostali się tylko w części C czyli 10 metrów) ,a składali we wszystkich.

To chyba są świetne wg MZA Warszawa która kieruje się ceną a nie jakością.

Tramwajarz - 2013-06-18, 18:04

Byłeś? Jechałeś? Czy tylko tak mówisz żeby fasonu nie tracić?

Klimatyzacja, działa (w przeciwieństwie do tych zasranych Solarisów, Conect i innych)...
Siedzenia wygodne jak mało kiedy
Wieża nie duża, ale silnik nieźle się zbiera
Z tyłu nie ma tylnej szyby, dzięki czemu o wiele łatwiej jest prowadzić tzw. czynności serwisowe
Nic nie trzeszczy, kierowcy chwalą... Nic tylko jechać!

Z kolei jechałem też Solbusem SN11 i Solbusem B9,5 w ZKM Ilawa. Ten pierwszy, z racji że jest jedynym niskopodłogowcem w firmie ma przejechane sporo ponad 630 000 kiliometrów. I też. Nic nie trzeszczy, wentylacja dobra, kierowcy chwalą... I jeszcze tani w dodatku... Czy my na pewno mówimy o tym samym Solbusie?

Kris07 - 2013-06-18, 18:18

Jak byłem w Warszawie ,i jechałem SM10 na 192 ...może i nieźle się zbiera ale jeśli chodzi o pojemność i konstrukcje to fuszerkę nieźle odwalili więc w porównaniu z naszymi Autosanami są słabe


SM12 nie jechałem w Warszawie (nie miałem okazji)

w PKS Rzeszów jechałem SN11 i tak mnie wytelepało że miałem dość po dwóch przystankach ( a droga była równa ,pojazd miał wtedy niecały rok i ok 50 tyś km)

Tramwajarz - 2013-06-18, 18:33

Znowu schodzimy do kwestii kosztów... Jak się wkłada pieniądze i się dba o autobus to się nie telepie. Firma Solbus na prawdę ostatnio o wiele się poprawiła w ostatnich latach.

A argument o pojemności jest...śmieszny. Ten twój Autosan mieści 80-95 osób, a Solbus 95 osób... Faktycznie, są różnice w pojemności...

Kris07 - 2013-06-18, 18:42

To są akurat suche dane wg naklejek nasze Autosany pomieszczą w sumie 89 osób ale któryś dyspozytor przez pomyłkę wysłał go na linię na którym popularność przekracza nawet 100 osób i o dziwo dało się wtedy wejść chociaż był lekki ścisk

a jeśli chodzi o cenę to Autosan sprzedał nam te autobusy (bogate wyposażenie) za 750 000 zł/sztukę kiedy solbus Chciał 810 000 zł/sztukę z gorszym wyposażeniem i z układem drzwi 2-2-0 (wymagane było 2-2-2 lub 1-2-2) a oni marudzili

PS.Fakt PKS Rzeszów nie dba o autobusy jeszcze złożył wniosek a przyjęcie to ZTMu i tym już przegiął na szczęście jest rozpatrzony negatywnie )

Tramwajarz - 2013-06-18, 19:01

Równie dobrze w Warszawie jeżdżą prywatne firmy nie dbające o tabor, i co? Też bym miał oceniać autobusy przez ich pryzmat?
krystian_draco - 2013-06-18, 19:27

Do moich najgorszych wozów niewątpliwie należy Solaris, I i II generacji (oprócz LE, bo za wszystkimi wyrobami Solarisa które są LE przepadam, szczególnie U15 i U12) ...

Do moich ulubionych to L11, M11, H9, a z nowszych to lubie nowsze MANy LE.

Ale niewątpliwie moim ulubionym autobusem jest Setra S417 HDH, a z miejskich to oczywiście Drałowianin H11 :P

Michał - 2013-06-19, 14:59

krystian_draco, możesz tylko jeden wóz dodać bo już 9 miejsc zajętych.
Lionsek - 2013-07-21, 21:23

Tramwajarz napisał/a:
Byłeś? Jechałeś? Czy tylko tak mówisz żeby fasonu nie tracić?


Ja byłem i jechałem, a to w jakim stanie są to tylko sprawa ich wieku. Ludzie jaki jest sens rozmawiac o wozach które pare miesięcy jeżdżą?!

Tramwajarz napisał/a:
Klimatyzacja, działa (w przeciwieństwie do tych zasranych Solarisów, Conect i innych)...


To że w starych Solarisach nie działa to tylko i wyłącznie wina MZA bo nie odgrzybia, a w Soalrisie jest automatyczna blokada. Cd. conecto, działa, ale nie wyrabia. U mnie conecta są dłużej.

Tramwajarz napisał/a:
Siedzenia wygodne jak mało kiedy


Projekt MANa -.-

Tramwajarz napisał/a:
Wieża nie duża, ale silnik nieźle się zbiera
Z tyłu nie ma tylnej szyby, dzięki czemu o wiele łatwiej jest prowadzić tzw. czynności serwisowe
Nic nie trzeszczy, kierowcy chwalą... Nic tylko jechać!


To że nic trzeszczy to tylko kwestia czasu, opinia kierowców też.

Tramwajarz napisał/a:
Z kolei jechałem też Solbusem SN11 i Solbusem B9,5 w ZKM Ilawa. Ten pierwszy, z racji że jest jedynym niskopodłogowcem w firmie ma przejechane sporo ponad 630 000 kiliometrów. I też. Nic nie trzeszczy, wentylacja dobra, kierowcy chwalą... I jeszcze tani w dodatku... Czy my na pewno mówimy o tym samym Solbusie?


SN a BN to zupełnie inne wozy, bo SN opiera się konstrukcyjnie na MAZie 203, SN zaś na Solarisie, a BN to zupełnie inna bajka. Ale mówimy o BN, W Gdańsku jeżdżą już parę lat i... rurki w środku odpadają, klimatyzacja działa przez pięc minut po odpaleniu wozu, drzwi rozregulowane, fotokomórki nie działają, poczekaj ze trzy lata i zobaczysz.

Poza tym Solbus zawsze był i będzie szrotem, co prawda egzemplarze dla MZA jeszcze się trzymają ale to kwestia czasu. I nie narzekaj tak na Solarisy bo one i Conecta i te od siedmiu boleści Solbusy przeżyją.

Tramwajarz - 2013-07-21, 21:29

Ja chciałem tylko przypomnieć że właścicielem Solarisa jest człowiek o obywatelstwie Niemieckim. W dodatku wszystko opracowywała firma niemiecka. No, to tyle w kwestii "polskich autobusów solaris".

A tak w ogóle to teraz nie kupuje się autobusów tak jak kiedyś, czyli że żeby 30 lat pochodził. W styczniu najstarszymi autobusami w Warszawie będą trzy Solarisy z 1999 roku, bo te padła (czyt. Neoplany i stare Jelcze) będą golić kolejne pokolenia Polaków :mrgreen:

Lionsek - 2013-07-21, 21:38

Solaris był tylko projektowany w Niemczech, opakowanie. Natomiast układ podzespołów polscy inżynierowie ;-)
Michał - 2013-07-22, 08:02

Pani Solange Olszewska jest Polką ale z Niemieckim obywatelstwem. A wozy Solarisa są spoko, a zwłaszcza Inter Urbino 12.
Lionsek - 2013-07-22, 12:18

Masz na myśli spoko jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, i co więcej, InterUrbino pewnie nigdy nie jechałeś, silnika i ramy nie widziałeś ;)
Michał - 2013-07-22, 15:23

Lionsek, jechałem wczoraj. Na jeździe próbnej z Murowanej do Rogoźna i powrót. Mam film ale telefonem 1.6MP więc gówniany to nie pokaże. A po drugie InterUrbino jeździ niekiedy u mnie w Obornikach bo PKS Poznań akie kupiło.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group