|
kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska
|
|
Kawiarnia - Ogólne dyskusje o tramwajach
Tramwajarz - 2012-10-19, 13:43 Temat postu: Ogólne dyskusje o tramwajach W sumie rzeczy niektórzy mówią że tramwaj to relikt XIX wieku i starocie. A tymczasem nowoczesny tramwaj okazuje się być wygodniejszy dla pasażera niż autobus. Dlaczego? Ile w przeciętnym niskopodłogowym autobusie miejskim o długości 18 jest siedzeń dostępnych z poziomu podłogi? Jakieś 6, może 8. A w takiej Pesie Swing ile? Cały tramwaj. Wszystkie siedzenia są dostępne z poziomu podłogi. Po za tym tramwaje nie szkodzą bezpośrednio środowisku tak jak autobusy. Mają one tylko jedną wadę... Wybudowanie torowisk i całej infrastruktury trochę więcej kosztuje.
adamek - 2012-10-19, 13:54
Ja się z tym zgadzam się, ale jednak taki tramwaj mimo, że jest ekologiczny bo jest zasilany prądem elektrycznym, a nie jak autobus, który jest napędzany benzyną. Ale powstają również nowe modele autobusów napędzane CNG lub właśnie napędem elektrycznym. A do tego autobus może (wg mnie) zawrócić nawet na ubitym polu, byle było miejsce, a tramwaj potrzebuje pętli. Do tego prawda jak już napisałeś powyżej dla tramwaju należy jeszcze wybudować infrastrukturę, w tym trakcja. Ale chyba plusem jest to, że dla przykładu:
Taka Pesa Swing ma bodajże między 30 a 31m długości, czyli autobusów potrzeba sztuk 2, o długości 18m. i 12m., czyli np. dwa oddzielne kurs a na linii tramwajowej jeden tramwaj w jednym kursie zabierze więcej ludzi a także były wtedy mnie koszt, bo dwa autobusy a jeden tramwaj ja tak uważam a jak wy
Czyli jeszcze do tego powyżej: Jeden kurs tramwaju(Pesa Swing) zabierze tyle pasażerów, co dwa kursy autobusu, czyli w ciągu np. 10 minut przy częstotliwość 5 minut tramwaj zabierze tylko pasażerów co 4 autobusy, a autobus tylko tyle co jeden tramwaj
Tramwajarz - 2012-10-19, 14:03
Cytat: | nowe modele autobusów napędzane CNG lub właśnie napędem elektrycznym. |
O ile dobrze wiem autobus elektryczny jest wyposażony w akumulatory. A akumulatory po wykorzystaniu trzeba jakoś utylizować, nieprawdaż? Po za tym stacje CNG nie są potrzebne.
Cytat: | a tramwaj potrzebuje pętli. |
Zależy jaki. Są tramwaje dwukierunkowe.
adamek - 2012-10-19, 14:07
1. A no tak zapomniałem
2. No tak ale dwukierunkowych jest mało, a po za tym i tak wtedy trzeba też wybudować taką jakby mijankę, a autobus potrzebuje nawet zwykłego utwardzonego pola, wg mnie
Tramwajarz - 2012-10-19, 14:26
Ja nie mówię wywalmy wszystkie autobusy i zastąpmy je tramwajami. Są takie relacje gdzie 7 metrowy autobusik idealnie pasuje. Dużo jest takich linii.
Tramwajarz - 2012-11-18, 10:42
W końcu jakiś porządny artykuł na stronie Wyborczej:
http://warszawa.gazeta.pl...wie_kleska.html
Tramwajarz - 2013-03-21, 19:05
Nowy model Pesy!
Cytat: |
Umowa na dostawę 45 dwukierunkowych wagonów dla Warszawy została podpisana. Pierwsze pojazdy pojawią się w lipcu 2014 roku. Jeśli PESA, zwycięzca przetargu, nie przyśpieszy – zapowiedział Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Do stolicy przyjadą, i tu niespodzianka, nie Swingi i nie Twisty, a Jazzy.
|
Cały artykuł z wizualizacją: http://infotram.pl/text.php?id=54545
Jak wam się to podoba? Na mój gust wygląda o niebo lepiej niż Swing
adamek - 2013-03-21, 19:32
Hmmmm, no nie wiem mi tam się bardziej podoba Swing Zwłaszcza, że jest w nim więcej miejsc siedzących, chyba? Chociaż jakby tak się bliżej przyjrzeć i dłużej to nawet nawet
Tramwajarz - 2013-03-21, 19:49
Należy pamiętać że to jest tramwaj 2 kierunkowy więc raczej by go można porównywać ze Swingiem Duo
Kris07 - 2013-03-21, 20:14
Ja sie tam na tramwajach za bardzo nie znam ale Nie wiem czemu ale Pesy mi się nie widzą
PS:Tramwaje, dobrze że pomysł RST(Rzeszowski Szybki Tramwaj) upadł 5 lat temu
Lionsek - 2013-03-21, 21:22
My w Gdańsku mamy jeżdżące czajniki... znaczy SWINGI, oraz Bomby NGT6. Szczerze mówiąc lubię oba, ale Pesa moim zdaniem bardziej sympatyczne i nowoczesna a zarazem konserwatywna, NGT6 zaś zbyt proste. Teraz nasz ZKM kupuje 5 nowych tramwai, zobaczymy na co trafi :)
Ignacy779 - 2013-03-21, 22:17
W Bydgoszczy mamy dwie PESY 122N i oby dwie zepsute.
Tramwajarz - 2013-03-22, 06:27
Cytat: |
PS:Tramwaje, dobrze że pomysł RST(Rzeszowski Szybki Tramwaj) upadł 5 lat temu |
Nie zgodzę się. W Warszawie tramwaje zdają egzamin. Jest takie zagłębie biurowe, w godzinach 15:30-18:00 jeżdżą trójskłady co 4 minuty, wszystkie kursy zapełnione do granic możliwości. W tych samych godzinach, jeździ również inna linia, też co 4 minuty, ale jednak tylko na dwuskładach. Załóżmy że w jednym trójskładzie mieści się 300 osób i w jednym normalnym składzie 200 osób. I weź teraz zapakuj tych ludzi do autobusów... Poza tym chciałbym zauważyć że tramwaje takie jak 105NA są bardzo elastyczne. Można dostosować ilość wagonów do zapełnienia.
Lubel - 2013-06-04, 08:40
Przykładem wasza linia numer 9 odjazd z jednego z przystanków
Cytat: | 16: 02 07 09 12 17 22 27 29 32 37 42 47 49 52 57 |
U nas sprawdza się PST-ka, tramwaje co 4-5 minut, zapełnione studentami, i te widoki B.
Tramwajarz - 2013-06-04, 15:52
Zagnę Cię Odjazdy tramwajów z przystanku Rzymowskiego w godzinach szczytu:
Rozkład linii 31:
Kod: | 16] 02 05 08 11 14 18 20 23 26 29 32 35 38 41 44 48 50 53 56 59 |
Rozkład ogólny:
Kod: | 16] 02 02 05 06 07 08 09 11 14 14 17 17 18 20 21 23 24 26 27 29 29 32 32 35 36 37 38 39 41 44 44 47 47 48 50 51 53 54 56 57 59 59 |
Wychodzą 52 kursy na godzinę Zarówno dwuskłady jak i trójskłady które tam jeżdżą są zawalone po dach.
|
|