Zapraszamy do Republiki Drwinowskiej! Załóż firmę a następnie rozwiń ją, aż staniesz się liderem na rynku przewozów i nie tylko! (Wykorzystujemy rysunki ze strony www.transport131.republika.pl). Zapraszamy na www.mzkwaw.ugu.pl!
Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 3027 Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2012-10-19, 13:43 Ogólne dyskusje o tramwajach
W sumie rzeczy niektórzy mówią że tramwaj to relikt XIX wieku i starocie. A tymczasem nowoczesny tramwaj okazuje się być wygodniejszy dla pasażera niż autobus. Dlaczego? Ile w przeciętnym niskopodłogowym autobusie miejskim o długości 18 jest siedzeń dostępnych z poziomu podłogi? Jakieś 6, może 8. A w takiej Pesie Swing ile? Cały tramwaj. Wszystkie siedzenia są dostępne z poziomu podłogi. Po za tym tramwaje nie szkodzą bezpośrednio środowisku tak jak autobusy. Mają one tylko jedną wadę... Wybudowanie torowisk i całej infrastruktury trochę więcej kosztuje.
_________________ Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
Ostatnio zmieniony przez Tramwajarz 2013-03-21, 19:04, w całości zmieniany 2 razy
REKLAMA
Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 786
Wysłany: 2012-10-19, 13:54
Ostatnio zmieniony przez adamek 2013-03-21, 19:04, w całości zmieniany 2 razy
Ja się z tym zgadzam się, ale jednak taki tramwaj mimo, że jest ekologiczny bo jest zasilany prądem elektrycznym, a nie jak autobus, który jest napędzany benzyną. Ale powstają również nowe modele autobusów napędzane CNG lub właśnie napędem elektrycznym. A do tego autobus może (wg mnie) zawrócić nawet na ubitym polu, byle było miejsce, a tramwaj potrzebuje pętli. Do tego prawda jak już napisałeś powyżej dla tramwaju należy jeszcze wybudować infrastrukturę, w tym trakcja. Ale chyba plusem jest to, że dla przykładu:
Taka Pesa Swing ma bodajże między 30 a 31m długości, czyli autobusów potrzeba sztuk 2, o długości 18m. i 12m., czyli np. dwa oddzielne kurs a na linii tramwajowej jeden tramwaj w jednym kursie zabierze więcej ludzi a także były wtedy mnie koszt, bo dwa autobusy a jeden tramwaj ja tak uważam a jak wy
Czyli jeszcze do tego powyżej: Jeden kurs tramwaju(Pesa Swing) zabierze tyle pasażerów, co dwa kursy autobusu, czyli w ciągu np. 10 minut przy częstotliwość 5 minut tramwaj zabierze tylko pasażerów co 4 autobusy, a autobus tylko tyle co jeden tramwaj
_________________ www.mnewrowo.feen.pl
Metropolia Newrowo zaprasza
Miasto partnerskie miasta Drwinowo
Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 3027 Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2012-10-19, 14:03
Cytat:
nowe modele autobusów napędzane CNG lub właśnie napędem elektrycznym.
O ile dobrze wiem autobus elektryczny jest wyposażony w akumulatory. A akumulatory po wykorzystaniu trzeba jakoś utylizować, nieprawdaż? Po za tym stacje CNG nie są potrzebne.
Cytat:
a tramwaj potrzebuje pętli.
Zależy jaki. Są tramwaje dwukierunkowe.
_________________ Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
2. No tak ale dwukierunkowych jest mało, a po za tym i tak wtedy trzeba też wybudować taką jakby mijankę, a autobus potrzebuje nawet zwykłego utwardzonego pola, wg mnie
_________________ www.mnewrowo.feen.pl
Metropolia Newrowo zaprasza
Miasto partnerskie miasta Drwinowo
Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 3027 Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-03-21, 19:05
Nowy model Pesy!
Cytat:
Umowa na dostawę 45 dwukierunkowych wagonów dla Warszawy została podpisana. Pierwsze pojazdy pojawią się w lipcu 2014 roku. Jeśli PESA, zwycięzca przetargu, nie przyśpieszy – zapowiedział Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Do stolicy przyjadą, i tu niespodzianka, nie Swingi i nie Twisty, a Jazzy.
Hmmmm, no nie wiem mi tam się bardziej podoba Swing Zwłaszcza, że jest w nim więcej miejsc siedzących, chyba? Chociaż jakby tak się bliżej przyjrzeć i dłużej to nawet nawet
_________________ www.mnewrowo.feen.pl
Metropolia Newrowo zaprasza
Miasto partnerskie miasta Drwinowo
Firma: Blue Lines Transport Cmp.
Dołączył: 19 Sty 2013 Posty: 484 Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-03-21, 21:22
Funkcja pozabranżowa: Prezydent Dąbrowy Nabrzeżnej
My w Gdańsku mamy jeżdżące czajniki... znaczy SWINGI, oraz Bomby NGT6. Szczerze mówiąc lubię oba, ale Pesa moim zdaniem bardziej sympatyczne i nowoczesna a zarazem konserwatywna, NGT6 zaś zbyt proste. Teraz nasz ZKM kupuje 5 nowych tramwai, zobaczymy na co trafi :)
Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 3027 Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-03-22, 06:27
Cytat:
PS:Tramwaje, dobrze że pomysł RST(Rzeszowski Szybki Tramwaj) upadł 5 lat temu
Nie zgodzę się. W Warszawie tramwaje zdają egzamin. Jest takie zagłębie biurowe, w godzinach 15:30-18:00 jeżdżą trójskłady co 4 minuty, wszystkie kursy zapełnione do granic możliwości. W tych samych godzinach, jeździ również inna linia, też co 4 minuty, ale jednak tylko na dwuskładach. Załóżmy że w jednym trójskładzie mieści się 300 osób i w jednym normalnym składzie 200 osób. I weź teraz zapakuj tych ludzi do autobusów... Poza tym chciałbym zauważyć że tramwaje takie jak 105NA są bardzo elastyczne. Można dostosować ilość wagonów do zapełnienia.
_________________ Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach