kpkdrwinowo.jun.pl - Republika Drwinowska Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

 Ogłoszenie 
Zapraszamy do Republiki Drwinowskiej! Załóż firmę a następnie rozwiń ją, aż staniesz się liderem na rynku przewozów i nie tylko! (Wykorzystujemy rysunki ze strony www.transport131.republika.pl). Zapraszamy na www.mzkwaw.ugu.pl!

Poprzedni temat «» Następny temat
Ikarusy 180
Autor Wiadomość
Tramwajarz 
Administrator

Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 3027
Skąd: Miasto Stołeczne
Wysłany: 2013-01-26, 15:38   Ikarusy 180

Produkcja pojazdu rozpoczęła się 1961, w fabryce Ikarusa w Budapeszcie na Węgrzech. Była to zdecydowanie rewolucyjna konstrukcja i prosta za razem. Autobus posiadał nowoczesną konstrukcję samonośną, oraz silnik w tylnej części pojazdu.

Ikarus 180, przyjechał na testy do Drwinowa, we Wrześniu 1962 roku. Oprócz tego że pojazd był pojemny, z łatwością mieścił się na nawet najciaśniejszych zakrętach. Tym samym, zadecydowano że zamiast Jelczy "ogórków" z Polski, będą sprowadzane właśnie Ikarusy 180, oraz od 1965 roku Ikarusy 556. Oprócz tego pojazd posiadał wiele drzwi, dzięki czemu łatwo odbywała się wymiana pasażerska.

W prospekcie reklamowym z 1970 przeczytamy m.in.:
"Autobus przegubowy o dużych wymiarach zdolny jest do pomieszczenia ok. 200 osób. Z pośród licznych zalet technicznych zwracamy uwagę na kilka a mianowicie: kombinowane resorowanie powietrzo-resorowe, hydrauliczny mechanizm kierowniczy, silnik leżący pod podłogą.

Typ pojazdu niezbędny dla zbyt przepełnionej komunikacji wielkomiejskiej.

Szybki przepływ pasażerów w Ikarusie 180 zapewniają 4 wyjścia.

Wszystkie wewnętrzne urządzenia stwarzają wygodę, co już dziś, stało się nieodzownym w podróży miejskiej: przyjemne ogrzewanie, dobra wentylacja, dobrze sprężynujące siedzenia, racjonalne umieszczone uchwyty itp."

Ostatni egzemplarz autobusu, dotarł do MZK Drwinowo, 16 stycznia 1973 roku. Znacznie flota tych pojazdów, pomniejszyła się wraz z dostawą autobusów Kazimierz 780 w 1981 roku. Jednakże nowe autobusy okazały się bardzo awaryjne. W czasie zimy 1981/1982, wyjeżdżały właśnie tylko autobusy Ikarus 180 i 556.

W 1985 roku zaczęto kasacje. Tym razem jednak, zaczęły przyjeżdżać nowsze autobusy marki Ikarus. W 1987 stacjonowało już tylko 12 Ikarusów 180 i 8 Ikarusów 556. W 1988, ostatecznie je pożegnano. Dla potomnych zostawiono jednego Ikarusa 180 i jednego krótszego brata bliźniaka. Obecnie te dwa zabytkowe autobusy znajdują się w halach muzeum przy ulicy Górskiej, wkrótce zostaną przewiezione do Muzeum Komunikacji.

Oba wozy są na chodzie, jednakże planuje się przywrócenie tych wozów do stanu pierwotnego.


DANE TECHNICZNE:
Długość pojazdu: 16.500 mm
Szerokośc pojazdu: 2.500 mm
Wysokość pojazdu nie obciążonego: 3.310 mm
Ciężar własny (+5%): 13.000 kg
Konstrukcja kadłuba: Skrzynia samonośna
Ilość miejsc siedzących: 37
Ilość drzwi: 4 (uruchamiane powietrzem)
Ogrzewanie: termowe
Typ silnika: MAN D-2146 HMIU, silnik szeregowy leżący, zabudowany pod podłogą za osią przednią

Zbiornik paliwa: 250 litrów
Sprzęgło: jedno tarczowe, suche, hydropneumatyczne
Skrzynia biegów: ATRA AS 65-6
Prędkość maksymalna: 62,8 km/h
Układ kierowniczy: MWG-069.40 hydrauliczny
Przedni most: MWG-180
Tylny most: MWG-A-018.01

Układ hamulcowy: dwuobwodowy, hamulec powietrzny, mechaniczny hamulec ręczny, hamulec wydechowy
Resorowanie: Resory płaskie i powietrzne
System amortyzatorów: teleskopowy
Średnica koła skrętu: 21,0m.
Napięcie elektryczne: 24v
_________________
Czyn społeczny podstawą społecznego dobrobytu!
Chwała i cześć przodownikom pracy!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

| | Darmowe fora | Reklama

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12